donderdag 5 mei 2016

Manchester - vliegreis en eerste weekend

Heyy,


Zoals jullie onderhand wel weten ben ik in Engeland geweest foor twee weken en twee dagen. Ik heb dit gedaan omdat ik op een tweetalige school zit en het in mijn vierde jaar verplicht is om naar een Engelstalige omgeving te gaan en daar voor een paar dagen vrijwilligers werk te doen. Ik ben in mijn eentje naar vrienden gegaan, die dichtbij Manchester wonen. Ik reisde met het vliegtuig.




Ik heb gelukkig vaker gevlogen maar dit was de eerste keer alleen, wat best spannend was. Ik heb me daarom ook goed voorbereid en bijvoorbeeld online ingecheckt. Het duurde best lang om door de douane te gaan en te wachten om te boarden, maar ik had gelukkig wifi om met mijn vriendinnen te kletsen, die me goede moed gaven :). En toen was het tijd om aan boord te gaan..!


Ik zat gelukkig aan het raam en naast een jongen die muziek luisterde, dus ik heb een uur lang niks gezegd en dat was prima. Het was mooi weer en wat bewolking, dus mooie foto's. Een tip; neem je camera mee, je kan echt mooie foto's maken! En als je een beetje bang bent moet je gewoon afleiding zoeken en muziek luisteren of een boek lezen.


Toen ik aankwam moest ik door de beveiliging en omdat ik in mijn eentje vloog en niet 16 ben moest ik heel lang wachten en gingen ze allemaal vragen stellen en daarna mijn vrienden bellen om te regelen dat alles goed was. Gelukkig waren we voorbereid. De familie was al aan het wachten toen ik eindelijk mocht gaan.






Het eerste weekend zijn we gaan wandelen in een park en geklets. Op maandag ging ik naar de basisschool om te vertellen dat ik zou komen, en heb ik in het dorpje rondgekeken. Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik op de basisschool geholpen en het was heel erg leuk en leerzaam, ik heb erg genoten! Verder hebben we die week 's avonds elke dag gewandeld en films gekeken.

DIt waren mijn eerste avonturen in Engeland, ik hoop dat het interessant was! xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten