zondag 4 december 2016

Sylkiebattle - Essence VS Catrice // concealer


Heey Allemaal!

Een nieuwe serie op deze site is met deze blog officieel begonnen; Sylkiebattle! Ik ga twee of drie producten van verschillende merken maar met dezelfde functie vergelijken en dan kijken welke beter is. Vandaag zijn de concealers in de strijd, en wel de Essence Stay all day long-lasting concealer en de welbekende liquid camouflage high coverage concealer van Catrice.

Catrice Liquid Camouflage concealer €3,59
Essence stay all day 16H concealer €2,59


We beginnen met de concealer van Essence, ik heb deze al een tijdje en hij is best wel fijn.Ik heb een lichte kleur dus het valt niet op als ik deze concealer draag. Toch blijft de concealer niet 16 uur zitten zoals het beloofd, en dat is wel jammer. Wel is de concealer makkelijk te gebruiken en is de applicator fijn.


De concealer is best wel bekend en heeft veel positieve reacties van bijvoorbeeld Youtubers. Ik heb hem zelf niet maar Evie is er erg positief over en vertelde dat het fijn is dat ze zo'n lichte kleur hebben en dat hij heel goed dekt. Het brengt volgens haar goed aan en de substantie is prima. Het enige puntje van kritiek is dat er op staat dat de concealer waterproof is maar dat is hij helaas niet.


Essence & Catrice

Beide concealers zijn fijn en in een goede lichte kleur. De applicators zijn bijna hetzelfde en brengen dan ook goed en fijn aan. De concealer van Catrice blijft iets langer zitten dan die van Essence en dekt ook meer. Allebei de concealers zijn budget-proof, alleen Essence is 1 euro goedkoper dan die van Catrice. Dit is dan ook wel een beetje te zien.

Wat moeilijk om hieruit een winnaar te kiezen, ze zijn allebei zo goed en verschillen niet veel naast die ene euro. Ik denk als we naar de prijs en kwaliteit kijken dan heeft de Essence concealer uiteindelijk gewonnen maar het scheelt niet veel. Ik zou beide concealers trouwens aanraden.

Liefs Sylke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten