zondag 16 oktober 2016

Recept - Make & Bake confetti choc cookies // HEMA


Hey,

Terwijl ik een heerlijk koekje zit te eten schrijf ik maar even op hoe mijn koekje dit bevalt en hoe ik deze gemaakt heb. Ik heb namelijk deze super leuke Make & Bake bakmix gekregen van de HEMA in de smaak confetti choc. Op de verpakking staat het al; ''So easy! just add butter and love''. Ik zal jullie laten zien of het echt zo makkelijk is en of de koekjes lekker worden.


Bereiding: 30 minuten
Bakken: 15 minuten 

Ze zeggen op de voorkant dat je alleen boter en liefde moet toevoegen maar eigenlijk klopt dat niet, want je moet ook nog eigeel toevoegen.. Ik ben dus nog naar de winkel gegaan om eieren te halen, was een beetje een teleurstelling..


Maar als je dan eenmaal alles hebt kan je gaan beginnen met de boter zacht laten worden en een eitje te splitsen, bij mij ging dat verbazingwekkend goed yay! Daarna gooi je gewoon alle inhoud van de pot erin en je kan gaan mixen of kneden. Ik heb alles eerst een beetje doorgemixt met een deeghaak maar later kwam ik erachter dat kneden beter ging. Ik heb alleen geen foto want toen waren mijn handen vies. Het is alleen wel super moeilijk door die harde chocoladestukjes en smarties dat je niet een grote bal kan maken..


Toen ik het deeg dan wel genoeg had gekneed begon ik met kleine balletjes maken, want dat stond in de gebruiksaanwijzing, maar dat kon niet echt door de harde stukjes erin. Uiteindelijk heb ik er dan maar iets van gemaakt en zag het er wel schattig uit maar niet zo mooi als op het plaatje.


Ik had er een stuk of 18, wat ze ook zeiden op de verpakking, dus dat is dan weer een meevaller :). Daarna kan je de koekjes in een voorverwarmde oven op 180 graden doen. Ze zeiden bij de gebruiksaanwijzing 15 minuten maar ik heb ze 14 gedaan haha. Ze waren zelfs bij mij nog heel hard dus ik zou ze maar 10 minuten doen en daarna laten afkoelen in de oven ofzoiets, moet je zelf een beetje kijken hoe groot ze zijn.





En dan kan je de heerlijk ruikende koekjes uiteindelijk uit de oven halen en heerlijk opeten. Mijne zagen er dan niet heel erg mooi uit maar ze waren wel super lekker. Helaas werden ze na een dag wel erg hard..


Het is dus wel heel makkelijk om alle ingredienten er in een keer in te gooien maar die grote smarties en chocoladestukken waren wel een beetje onhandig. Ook vond ik het deeg best zout en waren de koekjes erg hard na een dag. Het ziet er wel heel leuk uit dus dat hebben ze goed gedaan.

Heb jij deze koekjesmix ook nog staan? Laat je mening erover weten, ik ben benieuwd!

X Sylkee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten