zondag 18 september 2016

What's on my iPad?

Hey allemaal,


Ik zit op een iPad school en heb dus veel vakken en schoolboeken op mijn iPad. Die schoolbenodigdheden zal ik dan ook niet laten zien, behalve als ze echt heel handig zijn. Ik gebruik mijn iPad vaker dan mijn mobiel, ik praat ook bijvoorbeeld veel op berichten met mijn vriendinnen.



Social Media
Om te beginnen is natuurlijk het belangrijkste en dan ook wel het meest voorkomende in zo’n What’s on my iPad. Ik heb namelijk Instagram, Snapchat en berichten in dat mapje. Ook staat er We heart it, watik echt een superleuke app vind om inspiratie op te doen en bijvoorbeeld leuke quotes vandaan kan halen. Verder is Bloglovin en Blogger niet te ontbreken. Viber en Telegram gebruik ik ook als communicatieapp, omdat sommige mensen geen berichten hebben of whatsapp. Ik gebruik Telegram ook vaak om foto’s van mijn mobiel naar iPad of andersom te brengen, dan maak ik gewoon een gesprek met mezelf aan.




Shopping
Ik gebruik mijn iPad ook vaak om even online te shoppen of even te kijken wat voor aanbiedingen er bijvoorbeeld zijn. Vandaar ook de app’s Zalando, Kruidvat, Miniinthebox en marktplaats. Marktplaats gebruikt mijn moeder vooral om dingen op te verkopen en ik heb erop gekeken voor het nieuwe kastje op mijn kamer, helaas niks gevonden.



Photo and Music
Natuurlijk staan de standaard Apple apps erop; camera, foto’s en photo booth. Youtube, RTLXL, NPO en KPN staat wel voor zich, daar kijk ik video’s of programma’s op. TVGids is super handig om te kijken wat er precies op TV is en welke films er komen. Spotify is echt onmisbaar, ik luister zo vaak muziek. Helaas heb ik geen abonnement dus komen er altijd reclames, maar het is wel echt een aanrader. Voor mijn foto’s gebruik ik vaak de app Picsart, je kan er heel veel mee. Soms gebruik ik ook VSCO, alleen ik zou die eigenlijk vaker moeten gebruiken, want het is echt een fijne app. Ook heb ik Piccolage op mijn iPad staan, achtergronden of collages zijn altijd leuk met deze app :).


Gitaar en Ukulele
Yousician is echt geweldig, dit kan je voor best veel muziekinstrumenten gebruiken, ik gebruik hem voor mijn ukulele en gitaar. Je krijgt volgens mij een halfuur les per dag en er zijn dus verschillende onderwerpen en liedjes. Je wordt opgenomen en beoordeelt en je kan meespelen met de liedjes, het is een super duidelijke app! Guitar Tuner is gewoon om mijn gitaar te stemmen, al kan dat ook met Yousician.




Het Weer
Buienradar, Buienalarm en Druppel zijn allemaal super handig. In Nederland regent het nou eenmaal vaak en het is handig als je een melding krijgt als het weer eens gaat druppen of stortbakken.




School
Voor school heb ik nog wel een paar tips, namelijk Focus Keeper of Chicken Clock. Je kiest een tijd uit en daarin mag je niet je iPad aandoen, want dan gaat het eitje bijvoorbeeld breken bij Chicken Clock. Focus Keeper heeft meer een heel schema met pauze’s en kan een melding geven als je weer aan de slag moet of juist weer pauze mag houden. Zesjescultuur is ook een aanrader, zeker op het einde van het jaar handig, omdat de app uitrekent wat voor cijfer je moet halen als je bijvoorbeeld een 5.5 wilt staan. Hierdoor heb ik vorig jaar nog even hard kunnen werken om een 7.4 naar een 7.5 te halen. Dan de laatste tip en app die interessant is. NOS app is heel handig om in je berichtgeving te zetten. Als je de app als widget in het informatiestuk zet krijg je dan een foto met een kop erbij en zo kan je snel de headlines lezen. Als je dan geïnteresseerd bent in een artikel kan je op de headline tikken en het hele artikel lezen. Hierdoor krijg je in twee minuten de headlines mee.


Ik hoop dat jullie het interessant of leuk vonden om mijn iPad apps te leren kennen :). Ik gebruik de meeste van de hierboven genoemde apps vaak. Natuurlijk staat mijn mail en een heleboel andere Google apps erop, net zoals schoolboeken en een paar spelletjes, voor als ik me verveel.

Liefs Sylke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen