zondag 10 juli 2016

Sylkieyay or Sylkienay? - macro close-up lens filters / K&F Concept



Hey,

Dit keer weer eeen review van een gadget voor mijn camera! Het zijn macro of close-up filters die je schroeft op je eigen lens en daardoor dichterbij kan fotograferen. Ik wou deze macro filters al heel graag, nadat ik ze voor het eerst had gezien in een review van Lottelovesbeauty. Ik heb er op gewacht tot mijn verjaardag en ik heb ze nu eindelijk binnen gekregen! Ik ben benieuwd hoe deze opzetfilters me bevallen.













Ik heb deze macrofilters hier gekocht via Ebay. Ik heb een setje besteld van vier filters (+1, +2, +4, +10) en hierbij krijg je dan een schoonmaakdoekje en een handig tasje met vier losse vakjes waar je de filters in kan bewaren. Kijk wel naar de doorsnee van je eigen lens want je moet ze erop draaien. Mijn normale lens, waar ik ze graag bij wil gebruiken, is 45.5 mm. Meestal staat de doorsnee in de binnenkant van je lens of op je UV filter. Eerst dacht ik dat de UV filter eraf moest voordat ik de macro filters erop kon zetten maar later zag ik dat het ook samen kan en dan heb je dus twee verschillende opzetfilters op je lens.





Hierboven zag je de foto's die ik maak zonder een macro filter, alleen met de UV filter. Het ligt wel aan de camera en lens die je zelf hebt, want het scherp stellen en inzoomen doe je natuurlijk met de camera zelf, dit is meer als een vergrootglas.




Ik begin met de +1 filter. Dit maakt de foto niet heel anders dan hij zonder zou zijn, en daarom kan je hiermee nog prima normaal mee fotograferen, het hoeft dus niet perse een object van dichtbij te zijn. Het geeft toch wel die extra toevoeging als je iets dichterbij wilt fotograferen.




De +2 filter is net weer iets meer een vergrootglas dan de vorige, je kan hiermee dus minder goed andere foto's maken en deze filter is dus al echt bedoeld voor macro. Je ziet aan de foto niet dat je een macro lens hebt gebruikt en het geeft een mooi subtiele zoom.




De +4 filter is mooi middenin, het geeft super mooie foto's en hiermee kan je een bloem bijvoorbeeld nog mooi geheel fotograferen. Ik vind deze filter echt perfect voor plaatjes voor mijn blog omdat ik hiermee bijvoorbeeld goed kan inzoomen op een product. Deze filter ga ik denk ik het vaakst gebruiken.




De +10 filter is erg vergroot. Het object wordt heel erg ingezoomd en je kan van super dichtbij, wat erg handig is. Al wordt het bij sommige dingen iets te veel, en kan de camera niet scherpstellen als je van iets verder weg wilt fotograferen. Toch is deze wel erg leuk om erbij te hebben en is het een leuke aanwinst als je hem net bij een ding nodig hebt.

  
    
 UV filter, +1, +2, +4, +10 (kon niet scherpstellen vanaf statief)

Ik ben erg enthousiast over deze filters, ze zijn heel makkelijk in gebruik en je kan ze zo omwisselen. Het tasje dat erbij zit is handig om ze mee te nemen. Voor deze prijs is de kwaliteit echt goed. Ik heb trouwens prongelijk een filter laten vallen op de stenen van 1 meter hoogte ofzo maar hij was nog gewoon heel! Daar stond ik toch wel even van te kijken. Ik ga de filters zeker gebruiken voor mijn blog en bloemenfotografie. De een zal misschien vaker op mijn lens gedraaid worden dan de ander maar toch zullen ze alle vier goed gebruikt worden, daar ben ik zeker van!


Deze foto is gemaakt met de +10 filter

Geen verrassing dan ook dat de macro close-up filters een Sylkieyay zijn! Ik zal ze aan iedereen aanraden die geen zin heeft om met een grote lens te sleuren of veel geld uit te geven. Dit is prima om mee te spelen en mooie foto's te maken! Veel plezier ermee!

xo Sylke

4 opmerkingen:

  1. Woow! Super mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewell! Ik ben ook echt blij met sommige haha :)

      Verwijderen
  2. Wat zijn ze tof, ook fijn om ze zo vergeleken te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ja dat vind ik zelf altijd het fijnste, hoort toch wel bij zo'n set :).

      Verwijderen