vrijdag 27 mei 2016

Verslaving 1.0 - Twilight Saga


Heeyy,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe verslaving :) Voor school moest ik een Engels boek lezen en daar een opdracht mee doen dus het leek me een leuk idee om de Twilight saga nog eens te lezen.  Ik heb de boeken al eens eerder gelezen in het Nederlands, en toen vond ik ze echt geweldig. Deze serie is geschreven door Stephenie Meyer en ze schrijft heel leuk.




Van te voren had ik het idee om maar een boek te lezen, omdat dat genoeg was voor Engels. Ik ben geindigt met vier boeken en ben nog steeds bezig met een boek ervan, daar zal ik het later over hebben. 

Voor de mensen die de boeken niet kennen, het gaat over een meisje Bella die verhuis is en bij haar vader woont in een klein en regenachtig dorpje. Op school komt ze Edward en zijn familie tegen, en na een tijdje krijgen ze een relatie en komt Bella erachter dat Edward en zijn familie vampieren zijn. In de verschillende boeken komen er verschillende verhalen aan de orde, zo worden ze achtervolgt door een andere vampier of moeten ze vechten tegen een vampierleger. 



Het is zo'n geweldig boek omdat het een combinatie is van romantiek, spanning en humor. In het begin is het vooral heel erg grappig omdat Bella zo onhandig en onzeker is. En natuurlijk is de liefde tussen Bella en Edward heel schattig :).



Toen ik de serie uit had was het echt super jammer maar ik was ook wel blij dat het goed afliep. Een vriendin van mij had verteld dat de schrijfsters een ander soort boek heeft geschreven. Het is hetzelfde verhaal maar dan met een ander soort perspectief. Alle rollen zijn namelijk omgekeerd, de meisjes en jongens zijn omgekeerd dus Bella wordt Beau en Edward wordt Edythe. Het is echt grappig want het is dus vanuit Beau geschreven. 



Ook heeft ze een verhaal geschreven over het oogpunt vanuit Edward. Het is alleen niet af omdat het bekend werd en Stephenie Meyer vond het niet leuk om verder te schrijven eraan.

Al met al, een geweldige serie en de extra boeken zijn ook zeker de moeite waard denk ik! In het Engels is het trouwens ook goed te doen, niet zo moeilijk. Heel veel plezier met lezen hahaha en je snapt me wel als je eenmaal begonnen bent, het is verslavend! De films zijn trouwens erg grappig maar  lijken totaal niet op het boek, veel minder gedetailleerd.

xx Sylke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten