woensdag 11 mei 2016

Manchester - city

Heey,

Ik ben natuurlijk ook naar de stad Manchester geweest! Samen met mijn moeder hebben we voor drie dagen een hotel geboekt en de stad bezocht, natuurlijk hebben we ook gewinkeld! Over mijn reis vertel ik in deze blog meer!




Onze kamer

Mijn moeder en ik zijn woensdag naar station Manchester Picadilly gereisd, we hebben elkaar daar ontmoet. Met onze koffers zijn we naar ons hotel gelopen, wat het Gardens Hotel was. We hadden een mooie kamer en het was er ruim met een badkamer met bad.

Die middag hebben we eerst een beetje rondgelopen, we zijn de Primark in geweest om een beetje rond te kijken, we hadden allebei geen zin om te passen dus dat zouden we een andere dag doen. Daarna hebben we wat gegeten in het Arndale shopping centre, echt een aanrader! De foodhall daar is groot en er is veel keuze tussen de verschillende restaurantjes, wij hadden taco's en een burger van de McDonald's. Daarna hebben we door het winkelcentrum gelopen, alleen toen we buiten kwamen waren we ons richtingsgevoel een beetje kwijt. Daardoor zijn we verkeerd teruggelopen, maar hierdoor hebben we wel mooi de stad gezien. We hebben nog wat TV gekeken in onze kamer en toen zijn we gaan slapen.


De tweede dag hebben we een heleboel gedaan, maar eerst 's ochtends ontbeten bij de Subway naast ons hotel, een leuke ervaring! Jammergenoeg was het weer iets minder maar het kon de pret niet drukken!
Townhall voorkant
Townhall achterkant

Central Library
We zijn via China Town en het kleine parkje naar de Town Hall gewandelt, die erg mooi en oud is. Ook hebben we de Central Library bezocht met een interessante tentoonstelling over Shackleton en zijn expeditie naar de zuidpool. Trouwens, alle musea en tentoonstellingen zijn hier gratis, we hebben voor alle dingen die ik heb genoemd niks betaald, ook niet voor de bibliotheken of andere gebouwen!
Arts Gallery
Daarna zijn we de Arts Gallery ingegaan, maar helaas ging het brandalarm na drie minuten, dus moesten we weer naar buiten. We hebben ook nog de kleine rivier met de verschillende locks gevonden, maar daar was niet zo veel aan. Daarna zijn we naar het Science and Industry museum gelopen, wat zo groot was dat we niet alles konden bekijken. Mijn moeder en ik hebben het experiment gedeelte bekeken, waar we veel plezier aan hebben beleeft! Je kon er een heleboel uittesten en zelf doen. Ook zijn we nog naar wat andere tentoonstellingen geweest. Daarna zijn we met de gratis stadsbus naar het centrum gereden. Er zijn drie stadslijnen met bussen om de tien minuten, en ze zijn alle drie gratis, wat super handig is! Overigens is alles verder best goed te lopen, maar wij vonden het wel leuk om de bus uit te proberen en lekker warm te zitten, het was buiten aardig koud en regenachtig. We hebben weer heerlijk gegeten bij de food hall in Arndale centrum, dit keer hadden we pizza's en pasta! Weer bij het hotel ben ik lekker in bad gegaan en gaan slapen in de heerlijke bedden!


De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan omdat we voor 11 uur moesten uitchecken. Gelukkig konden we de koffers wel achterlaten in het hotel. We hebben dit keer bij de McDonald's gegeten omdat ik daar erg benieuwd naar was, en het smaakte best goed! Vooral de porridge (havermout) was heel lekker. Daarna zijn we naar de Drugstore gegaan om best wat make-up te kopen, we vonden het allebei heel leuk en hebben best veel gekocht.

Buitenkant John Ryland's library

Binnenkant John Ryland's library
Daarna zijn we naar de John Ryland's library, wat meer op een kerk leek dan een bibliotheek. Het was een erg mooi gebouw en heel oud. Daarna hebben we in de grote warenhuizen gekeken en door een schattig winkelstraatje gelopen. Ondertussen in allemaal winkeltjes snuffelen natuurlijk :). Hier hebben we ook nog wat makeup en kleding gekocht bij de Primark en wat andere winkels, je kan er heerlijk winkelen en rondkijken!


Prachtige jurk in het Japanse designer gedeelte

Nadat we een beetje gewinkeld hadden hebben we bij Costa Coffee heerlijke chocomel en koffie met een muffin genomen, super lekker! We vonden het wel leuk om nog een poging te doen in de Arts Gallery dus zijn we naar binnen gegaan, in de hoop dat het brandalarm niet nog een keer af zou gaan. We hebben rondgekeken en er waren best wat mooie schilderijen en kunstwerken! 

River Irwell
Kathedraal
We hebben bij de Tesco's wat salade en lekkere dingen gekocht, en hebben dat meegenomen naar de river Irwell, die aan de rand van het centrum ligt, en prima te lopen is. Daar hebben we op een bankje aan de rivier gezeten. We zijn terug gelopen via de mooie kathedraal en stadstheater. Daarna hebben we de trein terug genomen naar mijn vrienden waar ik eerder ook al was geweest.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben voor misschien een volgende vakantie?! Het is een prachtige stad waar je zeker niet kan vervelen! Er zijn hele mooie winkels en prachtige gebouwen. Super handig dat eigenlijk alles gratis is en goed toegankelijk, je kan alles lopen. Helaas zat het weer iets minder mee, maar dat is dan ook het enige nadeel! Ik heb natuurlijk wat dingen gekocht die ik zou kunnen laten zien, vertel het me als je dat wilt zien door middel van een reactie onderaan deze blog, dat zou ik heel leuk vinden :)

xx Sylke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten